Wycieczka do Budapesztu 14.06.2023 – pierwszy dzień – Ania Ziółkowska

W dniu 14 czerwca 2023 r. o godz. 4 rano wyruszyliśmy na Węgry – wycieczkę zorganizowaną dla Klubu Seniora Megawat przez Biuro Podróży Tu i Tam. Większą część drogi przejechaliśmy w deszczu, ale Węgry powitały nas piękną słoneczną pogodą.
Około godziny 11-ej przybyliśmy do Egeru. Po uliczkach tego urokliwego miasta, śladami Turków osmańskich, oprowadzała nas sympatyczna Polka, od kilkunastu lat mieszkająca na Węgrzech. Eger znane jest przede wszystkim z barokowych zabytków. Najbardziej znanym jest zamek egerski, którego obrona przed Turkami jest tym dla Węgrów, czym dla Polaków obrona Jasnej Góry przed Szwedami. Na uwagę zasługuje także minaret o wysokości 40 m, zakończony nietypowo krzyżem. Miasto słynie również z dużego kąpieliska termalnego i pełnej winnych piwniczek ,,Doliny Pięknej Pani”. W jednej z takich piwniczek zjedliśmy obiad i degustowaliśmy różne gatunki win m.in. znane wszystkim Egri Bikaver. W dobrych humorach wyruszyliśmy do Budapesztu oddalonego od Egeru ok. 140 km.
Po rozlokowaniu w pokojach hotelowych i odpoczynku wyruszyliśmy na wieczorny rejs statkiem po Dunaju. Przy dźwiękach muzyki Straussa podziwialiśmy cudowne widoki – podświetlone mosty i budynki ,wśród nich Parlament Budapesztański, jak również Wzgórze Gellerta. Po niesamowitych wrażeniach wróciliśmy do hotelu na nocleg.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *