Poznajemy Kielecczyznę – Oblęgorek 4.04.2016r

Na drugą naszą wycieczkę, zorganizowaną pod hasłem „Poznajemy Kielecczyznę”, udaliśmy się w kilka miejsc. Głównym celem był dworek Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, który dzięki staraniom jego dzieci, od 1958r stał się muzeum.

Dworek był letnią rezydencją pisarza, w której bywał w latach 1902-1914 do wybuchu I wojny światowej. Większość wystroju tego dworku pochodzi z czasów pobytu pisarza w tym miejscu.

Następnym celem wycieczki była Jaskinia Raj, która stanowi jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych naszego kraju. Podziwialiśmy przepiękne formy stalaktytów i stalagmitów wytworzonych przez okres 360 mln. lat.

Mieliśmy w planach zwiedzanie jeszcze Centrum Neandertalczyka, którego ślady pobytu sprzed 50tys. lat natrafiono w jaskini. W jaskini był zakaz wykonywania zdjęć.

Dalsza podróż to Chęciny, tam, nieco wygłodniali zjedliśmy obiad w restauracji. Posileni ruszyliśmy pod górę zwiedzać ruiny zamku. Po drodze mijaliśmy rzeźby naszych królów usytuowane wzdłuż traktu. Zamek jest świeżo po rewitalizacji i zupełnie nie przypomina dawnego zaniedbanego miejsca.

W powrotnej drodze chwila zabawy przy straganach z pamiątkami i kolejny punkt wycieczki Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach. Podziwialiśmy XVII i XVIII wieczne wnętrza, przepiękne stropy belkowe i ramowe z malowidłami, jak i olbrzymią galerię malarstwa polskiego ok 250 obrazów. Z zachodnich okien pałacu rozciągał się widok na ogród w stylu włoskim z geometrycznymi nasadzeniami m. in. bukszpanów, jabłoni, roślin sezonowych.

Pełni pozytywnych wrażeń wróciliśmy do Połańca.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *